11 12

Marposs

  • Working together since: 2007
  • Number of projects done together: 4
  • Working together since: 2007
  • Number of projects done together: 4

Marposs, a worldwide leader in precision equipment for measurement and control in the production environment caters to a technical clientele. Workup’s similar data-driven approach has successfully led multiple projects for Marposs over the course of 10+ years. Lead generation from within the company’s target market has increased since partnering with Workup.

Marposs

Marposs, a worldwide leader in precision equipment for measurement and control in the production environment caters to a technical clientele. Workup’s similar data-driven approach has successfully led multiple projects for Marposs over the course of 10+ years. Lead generation from within the company’s target market has increased since partnering with Workup.

Marposs

Marposs website 2007-2016

Redesign of the Marposs corporate website (previously implemented by Workup). The primary objective was to transition to a simpler web technology. In this iteration, the focus was on the digital content aspect and search engine optimisation. Also upgraded was the site’s "search" function, taking the place of a more complex navigation system.

  • Corporate website
  • Visit
Marposs website 2007-2016
Marposs website 2007-2016
Marposs website 2007-2016
Marposs website 2007-2016

Digital marketing: SEO, analytics

Implementation of content marketing strategies rooted in comprehensive consumer data analytics. Workup hosted a pre-development content marketing training to prime Marposs on best strategies, and from there led the charge on measuring in-site consumer behaviours. The research was conducted using Google Analytics to trace traffic, interactions, and the use of specific web features. This resulted in precise, trackable data, which Workup presents throughout the year in digestible report form. From here, Workup and Marposs are able to implement strategies toward successful search engine optimisation.

  • SEO

Integrazione e autonomia per artis.de, gruppo Marposs

Il web site della Artis è parte di un progetto di sviluppo della rete di siti per le sedi estere del gruppo Marposs: leader mondiale negli strumenti di precisione per la misurazione e il controllo nell’ambiente di produzione che collabora con noi da oltre 10 anni. Il progetto vuole garantire una linea comunicativa unica, integrata e controllata dalla casa madre lasciando però l’autonomia alle sedi estere nella gestione e pubblicazione di contenuti istituzionali e geolocalizzati. Per il catalogo prodotto è stato realizzato un importante lavoro di integrazione che permette di prelevare i contenuti direttamente dal sito Marposs garantendo univocità delle informazioni. La scelta e la rilevanza delle diverse soluzioni invece è di pertinenza di Artis che potrà decidere quali applicazioni, industrie, tecnologie e prodotti visualizzare nel proprio sito in totale autonomia.

Integrazione e autonomia per artis.de, gruppo Marposs